درگیری‌های نظامی روی میلیون‌ها نفر از مردم جهان تغییرات منفی ایجاد می‌کند

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

درگیری‌های نظامی روی میلیون‌ها نفر از مردم جهان تغییرات منفی ایجاد می‌کند

 
 
 پایگاه مردمی ارتش ::رئیس کارگروه ژئوپلیتیک مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی گفت: درگیری‎های نظامی طی سال‌های 2000 تا 2012 تغییرات منفی بر 48 تا 67 میلیون نفر از مردم جهان گذاشته است.

به گزارش  پایگاه مردمی ارتشبه نقل از  خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ محمدحسن نامی صبح امروز در همایش مخاطرات محیطی و تاثیر آن بر امنیت جمهوری اسلامی ایران گفت: درگیری‎های نظامی طی سال‌های 2000 تا 2012 تغییرات منفی روی 48 تا 67 میلیون نفر از مردم جهان گذاشته است؛ در حالی که تغییرات جوّی بر روی 670 تا 680 میلیون نفر تغییرات عمده‌ای را به وجود آورده است.

وی وقوع بسیاری از بلایای طبیعی مانند زلزله، سیل و آتش‌فشان را ناشی از عملکرد انسان‌ها دانست و افزود: به‌عنوان مثال میلیاردها متر مکعب سالانه درون زمین به دلیل استخراج نفت، گاز و... خالی می‌شود؛ که این موضوع روی گسل‌ها تاثیر می‌گذارد؛ در نتیجه در آینده باید رانش و زلزله‌های زیادی را متصور باشیم.

رئیس کارگروه ژئوپلیتیک مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی اضافه کرد: رشد سریع صنعت طی 25 سال گذشته و افزایش سوخت‌های فسیلی موجب افزایش گازهای گلخانه‌ای توسط کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه شده؛ که این باعث شده انرژی خورشید توسط زمین بیش از آنچه که در گذشته بوده جذب شود.

وی ادامه داد: امروز به دلیل پیشرفت‌های علمی که دانشمندان و جوانان کشورمان داشته‌اند، در برابر آمریکا به خوبی توانسته‌ایم دفاع کنیم؛ زیرا چندین بار آمریکا به‌ویژه زمانی که در عراق و افغانستان حضور داشت، در صدد ورود به ایران بود؛ اما به واسطه همین تلاش‌های دانشمندان کشورمان آنها به هدف خود نرسیدند؛ آمریکایی‌ها در جغرافیای مقاومت هم همین تلاش را داشتند؛ اما به برکت تفکر مستشاری ایران که زائیده تحقیقات علمی دانشمندان کشورمان است، توانستیم جغرافیای مقاومت را توسعه داده و مانع به نتیجه رسیدن برنامه‌های استکباری آن‌ها شویم.

در ادامه این مراسم سردار سعید مجردی، دبیر کل مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی نیز گفت: مطالعات امنیتی و مفهوم امنیت در طول دهه‌های گذشته دچار تحولاتی عمیق شده، که مجموع این تحولات باعث شده ما رویکرد خود را نسبت به این موضوع تغییر دهیم.

وی ادامه داد: نگاه ما به امنیت ملی نگاه سنتی نیست؛ زیرا مسائل مختلفی بر امنیت ملی تاثیر می‌گذارد. بنابراین باید بتوانیم امنیت همه‌جانبه را با در نظر گرفتن تهدیدات مختلف لحاظ کنیم؛ که یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها دفاع همه‌جانبه در مسائل زیست‌محیطی است. برهمین اساس رویکرد گروه اقتصاد، امنیت و ژئوپلیتیک را در مرکز ایجاد کردیم.

سردار مجردی در پایان خاطرنشان کرد: در مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی به دنبال اجرای پروژه‌های تحقیقاتی هستیم؛ لذا برای تحقق این موضوع شبکه خبره‌ای با استفاده از 1200 نفر از کسانی که در همایش‌ها و کارگروه‌های این مرکز شرکت کرده‌اند سازماندهی کردیم.

انتهای پیام/


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا